Wednesday 30 March 2011

Apa nak buat bila Orang da tak sudi??

Assalamualaikum pembuka kata,
Yo Ziero's!
hehe oklah memandangkan tajuk entry Ziero kali ni da terang lagi bersuluh bak kata pepatah melayu.

ziero nak kongsi sikit la pengalaman Ziero, apa yang Ziero buat bila cinta ditolak nih. haha..
perkara yang Ziero buat ni memang berkesan la pada Ziero, tapi tak tau la orang lain. Em dulu Ziero ni kira selalu gak la jadi tempat nak dirujuk oleh beberapa individu yang ada masalah yang sama macam yang ziero hadapi. okeylah untuk menjelaskan perkara ini, Ziero beri situasilah kat y'allzzz..

SITUASI 1:

korang ada terserempak dengan sorang awek/jejaka nih, and korang terus jatuh hati. bak kata orang dulu-dulu, tiang letrik pun korang boleh nampak macam dorang tuh,(hehe). Dan ditakdirkan korang berkenalan ngan dorang. and then diorang pun mcam suka je bila dah kenal ngan korang. korang pun meluangkan masa bersama, SMS, CALL dah mesti, tak cukup dengan tu, TWITTER, FACEBOOK, YAHOO, GMAIL, SKYPE, YM, TUMBLR, BLOG, dan segala yang ada lah, korang gunakan sebagai medium perhubungan. apabila dah bersama, meluangkan masa, hari2 kalau tak berSMS tak sah. Lambat balas je terus CALL. ha sampai tahap macam tu sekali. dan tetiba korang plak suka pada sidia tu. bila korang bagi tau perasaan korang pada dia. dia pun tekejut dan dia cakap yang dia sayang korang and anggap korang sebagai kawan baik la,adik angkatla, abang angkat la, cucu angkat la(ada ke?) segala anggapan lah yang dorang nak sebut. then korang kecewa. dan start dari hari tuh, dia mula menjauhkan diri. Korang tak lagi berpesbuk, twit2 ke hapa ke. then korang sedih, korang rasa dah takde orang lagi yang sayangkan korang
korang rasa terabai.

SOLUTION ZIERO:

ha cara ni juga sesuai digunakan untuk orang yang memang dah bercinta. jadi...

 bila korang dah baca. ada tak yang kena macam nih?? sure ada punya lah. hehe. oklah sikit je solution dia tapi nak buatnya. MASYARAKAT!!... payah bebenor. percaye le kate teman nih! hehe
sebelum korang nak buat benda nih:












WARNING!!!! WARNING!!!!




Hehe, sebab pe teman ni bagi warning nih, sebab teman nak pesan kepada mengkeme-mengkeme sekelian yang nak buat perkara nih. ha nak tau pe warning dia?


KORANG MESTI MEMPUNYAI PENDIRIAN YANG TEGUH. KUAT. TIDAK BERPUTUS ASA!!!!

haa... so kalau korang da ready. JOM ZIERO bagi tau pe yang Ziero buat sampai Ziero boleh keluar dari masalah ni.


  1. yang pertama sekali, INGAT!, Allah bersama dengan orang-orang ynag merasakan diri mereka terainaya dan, jangan sesekali korang lupa pada pencipta korang. apa korang kena buat?? dah tentu la SOLAT. mintak padaNya petunjuk dan jalan keluar.
  2. bila korang dah tekad, korang nak tinggalkan mereka untuk selamanya, korang kena mempunyai hati yang cekal, teguh dan sabar. jangan sesekali pun korang cuba-cuba untuk mendekatkan diri dengan mereka (yang nila teman paling fail nak buat, haha)
  3. kalau boleh, hapuskan segala memori yang korang ada bersama mereka(INGAT!! jangan ada yang merungut or rasa bersalah, kalau korang nak ubat benda ni, korang KENA BUAT).
  4. cari kawan yang sanggup mendengar masalah korang, luahkan. kongsi dengan mereka. supaya segala yang telah menjadi racun dalam hati tu, dibuang keluar.
  5. dan yang terakhir sekali, fikir tentang masa depan anda sendiri. jangan sibuk tentang orang lain. mereka entah-entah tidak memikirkan langsung tentang korang. jadi, kalau yang belajar di Universiti, tumpu lah sepenuh perhatian pada pelajaran, begitu juga yang berada di sekolah dan sebagainya. kalau kerja, lepak lu beb, ramai agi aweks/jejaka yang ada hehe..
 Haa... sekarang lepas korang da baca. cuba la buat. ikut urutan yang Ziero da susun untuk korang INSYAALLAH....... korang tak akan bersedih lagi..

Macam Ziero cakap, perkara ni nampak mudah, nampak sikit. tapi untuk membuatnya macam nak gila, memang susah GILAziero's! hehe 

pape pun

"we struggle for story,to serve ZIERO GRAVITY"

No comments:

Post a Comment